چگونه توانستیم درس جمع سه رقمی با سه رقم با انتقال را به بهترین شکل برای دانش آموزان با نیازهای ویژه تدریس می کنیم . |
کد مقاله : 1037-CNF |
نویسندگان |
کبری کرمی *1، کبری کرمی اشکفتکی2 1آموزگار کودکان استثنائی 2آموزگار |
چکیده مقاله |
این پژوهش با هدف آموزش بهتر درس جمع با انتقال در پایه پنجم ابتدایی گروه نیازهای ویژه ذهنی با روش درس پژوهی صورت گرفته است . اطلا عات لازم در این زمینه از روش مصاحبه با صاحب نظران ، اساتید وجستجو در اینترنت وسایتهای مختلف گرد آوری شده است ، که پس از تشکیل گروه وتقسیم کار ، طرح درس مربوطه تدوین وضمن اجرای آن بازخوردهای لازم توسط اعضای گروه به عمل آمد که منجر به یافته های زیر گردید 1- بهترین شیوه ی ارائه درس به صورت E5 ویادگیری تیمی ومشارکت گروهی است . 2- مهمترین ابزارهای تدریس این درس از ماکت فروشگاه ، اسلاید های آموزشی ، کیت های آموزشی واستفاده از رایانه و..... 3- تثبیت یادگیری فراگیران با بازی های مختلف وتعمیم آن به محیط اطراف 4- مهمترین چالش های فراسوی فراگیران در این درس درک چگونگی انتقال ازیک ارزش مکانی به ارزش مکانی دیگر می باشد. 5- مهمترین چالش های فراسوی مدیران یادگیری در این درس انتزاعی بودن مطالب درسی است . وبه طور کلی می توان نتیجه گرفت برای تدریس این درس مشارکت گروهی وشیوه تدریس درس پژوهی می تواند در تفهیم مطالب این درس به فراگیران ومدیران یادگیری کمک شایانی نماید . |
کلیدواژه ها |
کودک با نیازهای ویژه ذهنی کیست |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |