چگونه توانستم با استفاده از آموزش رویه خودآموزی حل مساله را در علی تقویت نمایم.
کد مقاله : 1025-CNF
نویسندگان
خدیجه باقری *
گروه مشاوره و راهنمایی
چکیده مقاله
کسب توانایی حل مساله از اهداف نهایی آموزش ریاضی است.این مهارت نیازمندتمامی مهارت هاوتوانایی هایی است که در ریاضی وجود
داردو به نحوی تمامی مهارتهای ریاضی را به کار می گیرد پژوهش حاضر با هدف آموزش حل مساله به روش خود آموزی برای دانش آموز
کم توان ذهنی پایه ششم سال تحصیلی 79 79 در قالب اقدام پژوهی انجام شد. دانش آموز در طی سال تحصیلی با استفاده از آموزش -
رویه خود آموزی تحت آموزش حل مساله قرار گرفت ابزار استفاده شده برای انجام کار دفتر چه کلید)که اجزای 9 گانه راهبرد به زبان ساده
روی هر برگ نوشته شده است(می باشد در دو مرحله)دی ماه 79 و اردیبهشت 79 ( دانش آموز مورد ارزیابی واقع شد نتایج این پژوهش نشان
داد که حل مساله با این روش با توجه به مزیتهایی مثل درک مطلب،انجام چهار عمل اصلی،و خرد شدن مراحل کار با در نظر گرفتن
محدودیت هایی کودکان کم توان ذهنی می تواند مفید و موثر واقع شود .لذا با توجه به نتایج بدست امده پیشنهاد می شود حل مساله که
یکی از دغدغه های و هدف نهایی درس ریاضی است. با این روش اموزش داده شودچون با استفاده از این روش همزمان مواردی چون
روخوانی صحیح، درک مطلب ،انجام چهار عمل اصلی و مستقل شدن در انجام کارها حاصل می شود.
کلیدواژه ها
کودکان کم توان ذهنی،حل مساله،خودآموزی،راهبرد
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر